Värmlandsresan del 2

Lördag: Tony, Jessica och Jonathan åkte hem för att Tony skulle till gbg och se Iron Maiden. Jag och Crille stack till en badplats som ligger vid Bengt, Getebol heter den. Väldigt liten och mysig badplats. Efter det åkte vi till stan med mamma en sväng och handlade mat och sen åkte vi hem och åt. På kvällen åkte jag och Crille till Duse klippbad och badade och låg och mös i kvällsolen.

Våra fossingar:)


Så härligt det var:)


Myyyyys!


Crille ligger och njuter.

Söndag: Bengt höll fortfarande på med sin sons tak. Jag mamma och Crille åkte ut på äventyr. Först åkte vi till ett ställe som heter bloms. Där kan man köpa billiga kläder och annat skit. De säljer typ kläder från ellos, halens och andra sånna. De har även egna kläder, fast de är inte så fina. Efter det åkte vi till Håverud, det är typ en turistsak i Dalsland. Det är massa vatten och broar och akvedukter eller vad det heter. rätt roligt att titta på. Efter det mötte vi upp Bengt på Åmålstravet. Där skulle jag vinna storkovan, men gick med förlust istället. Men så brukar det vara när jag är på trav. Men denna dagen kunde jag skylla på värmen. när klockan var 20:00 var det 31 grader och helt vindstilla. det blåser aldrig där. Helt galet!

Mamma och Crille sitter och chillar i värmen utanför bloms. Fy farao vad varmt det var den dagen.


Akvedukten i håverud.


Håverud. Jävligt fint landskap!


Bengt och mamma på åmålstravet. Crille, Bengt och mamma hade alla randigt på sig denna dagen:)


Åmålstravet.

Kommentarer
Postat av: Helena

jag vinner heller aldrig på trav lr några spel överhuvudtaget... :(

2008-08-03 @ 01:40:37
URL: http://helenaisaksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0