Värmlandsresan del 1

Torsdag: Vi (jag, Crille, mamma) åkte upp till Bengt. Resan gick jätte bra, och tiden bara rusade iväg eftersom vi lyssnade på en jättebra ljudbok. När vi kom upp gick vi nästan direkt ner till sjön, kollade lite och satt på bryggan och badade fötterna. När vi kom tillbaka till stugan var Bengt fortfarande borta hos sin son och hjälpte honom med taket så mamma gick ut och kollade efter lite svamp och jag och Crille letade blåbär. Sprang genom skogen för att slippa myggen, såg att blåbären var väääldigt små, sprang tillbaka. Upptäckte 1000 myggbett, och de är inte som skånska myggbett, dessa är riktigt galna. I allafall för mig, reagerar nästan inte på myggorna här nere, men där uppe blir det galet!

Crille på en rastplats någonstans på vägen upp till Bengt.


mamma tar ut pengar på en rastplats någonstans på vägen upp till Bengt.
Dessa två bilder var de ända jag tog på hela vägen upp :o


Fredag: Tony, Jessica och Jonathan kom på besök. I väntan på att de skulle komma så åkte jag och Crille till duse (en camping i närheten av Bengt) och skulle bada. När vi kommer dit och klätt av oss och allt sånt och är precis på väg att hoppa i så ser vi en orm, en snok! De är inte farliga, men det är ändå sjukt obehagligt! Så efter lite dividerande så beslöt vi oss för att hoppa över det. Vi gick in till sandstranden och doppade oss och sen tog vi en promenad på campingen och åt glass och tittade på folk. Sen åkte vi tillbaka och tog med oss mamma till stan, där handlade vi mat och de handlade lite kläder. När vi kommer tillbaka så hade Tony och de kommit, det som hade dragit ut på tiden var att de hade varit och köpt ny bil. En Saab. Skit fin. På kvällen åkte Crille och Tony och spelade golf. Jag, mamma, Jessica och Jonathan åkte till duse och badade och spelade minigolf. Mamma badade för första gången på typ 8-9 år! galet:) Bengt höll fortfarande på med hans sons tak:/

Vet inte riktigt vad jag fotograferade här men när jag tittar på bilden så ser jag så mycket mer än vad som syns på bilden.

Bengt, mamma och Crille sitter och myser på morgonen. Saknar att sitta där!


Duse. Rätt mysigt. :)


En snok. Mindre mysigt.

Imorgon kommer två dagar till.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0