En skitrolig sak hände precis

Det ösregnar just nu ute. Som lite payback för att min syster, Tina, brukar skrämma mig så tänkte jag lura henne. Bara lite. Så jag tittade ut genom fönstret och sa:
-Tina, är inte det din mobil som ligger där ute?
Hon flög upp ur soffan och såg livrädd ut. Jag började skratta och där skulle det vara slut. Då berättade Tina att hon just suttit och tänkt på ifall hennes mobil låg ute men då kom hon fram till att hon lagt den i jackan. Då säger pappa:
-Men var det inte din jacka som låg där ute?
Hon sprang ut. Visst var det hennes jacka som låg där ute. Med mobil och allt i. Mobilen fungerar just nu, men man vet ju aldrig. Allt var i alla fall genomblött. Men vilken tur att jag beslöt mig för att skojja med henne lite. Annars hade hon inte kommit på att det hade legat där ute förrens sent ikväll.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0