Studenten

Jag vaknade med fjärilar i magen i morse, bara för att jag tänkte på de som tar studenten på min skola idag. Fy fan det är så jävla roligt att ta studenten. Jag stannar hemma idag för att jag vill inte bli allt för påmind om det detta året. Nästa år ska jag gå och titta. Det är svårt att beskriva, men det händer något konstigt när jag ser studenter. Blir tårögd och helt pirrig och får ångest och sånt:S haha, skumt. Så jag bestämde mig att tacka nä till alla studenter jag blivit bjuden på iår. Det kanske är jävligt ego, men ibland behöver man vara det också. Men ett stort grattis till alla som tar studenten på NFU idag, hoppas ni har en underbar dag. 

Åh, fy fan jag glömmer aldrig hur det kändes den dagen. Vi hade sån jävla go sammanhållning hela åk 3 och alla var hel laddade. För mig var det verkligen inget som gick snett den dagen. Men en rolig känsla som jag tror jag delade med alla studenter är att man känner sig så jävla redo dagarna innan och timmarna innan man ska ut på "trappan", men sen när de säger att nu är de dax, och man ställer sig på plats osv, så fattar man att detta har man inte alls varit redo för. Och när de visade massa bilder och filmer från året som gått (jag började böla typ 4 ggr), och man fattar att man ska skiljas från allt roligt folk och allt sånt. Blir helt tårögd när jag tänker på det.
 

Denna bilden är inte tagen på min student, utan en dag när jag satte på mig kläderna för att minnas den underbara dagen. Kan anses som stört.


Tycker ni jag var för ego som sket i studenterna på mig skola?

Kommentarer
Postat av: Hanna

JA, du är det största egot jag vet! ......Nä jag bara skojar, för mig var studenten bara en annorlunda skolavslutning som inte var så märkvärdig faktiskt, kändes bara onödigt att gå runt i en ful vit mössa :S

2008-06-16 @ 20:00:54
URL: http://piffigagittan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0