Arbetsförmedlingen = bullshit?

För en månad sen skrev jag in mig på arbetsförmedlingen. När jag gjorde det sa min handläggare att de skulle höra av sig i veckan efter för vi skulle ha träffar och öva på att gå på arbetsintervju och sånt. Hörde de av sig? Nej det gjorde de inte! När jag hörde av mig för någon dag sedan så fick jag reda på att min handläggare är på semester till 13/10. Det är ju bra att alla som hon har hand om bara sätts på paus för att hon är på semester. Precis som att det är inte viktigt för oss att få jobb när hon ligger på stranden eller vad fan hon gör.

Jag skrev ett peronligt brev och CV nästan direkt efter jag skrivit in mig och min handläggare sa att det var perfekt skrivet och precis som hon ville ha det. Det brevet har jag skickat runt till ca 50 olika platser som söker folk, inte ett enda svar har jag fått!! Jag fick i alla fall komma på anställningsintervjuer när jag använde det brevet som jag skrev enligt mina egna regler.

Just nu vet jag inte varför arbetsförmedlingen finns. De gör absolut inget för mig. Jag vet inte om det är för att jag inte kostar dem något eller om de är såhär mot alla med tråkigt är det i alla fall. Det känns verkligen som att de skiter i vilket. Jag blir så arg när jag tänker på att de får betalt för att missköta sina jobb som de gör. Jag kan inte fatta att jag varit inskriven där i en månad och inte hört ett ord från dem förutom när jag tagit kontakt med dem!



Kommentarer
Postat av: helena

tråkigt när det blir så :( håller tummarna att du får jobb snart!

2008-10-03 @ 09:03:17
URL: http://helenaisaksson.blogg.se/
Postat av: Doedmannen

Arbetsförmedlingen är kass. De kan ingenting.

2008-10-03 @ 11:29:30
URL: http://doedmannen.blogg.se/
Postat av: Hanna

Du är inte ensam, visserligen hör hon jag har av sig för att jag ska komma på möte typ, hon ska informera om sånt hon inte har en aning om... men hon erkänner det iaf :/ Kom till mitt arbetslöshetsghetto så har du något att göra iaf, eller nej, det har du ju inte :/ haha

2008-10-03 @ 18:05:59
URL: http://piffigagittan.blogg.se/
Postat av: Melinda

Jag har bara hört skit om arbetsförmedlingen, alla säger att det blir bättre om man försöker på egen hand. Arbetsförmedlingen gör ingen direkt skillnad..

2008-10-03 @ 21:45:30
Postat av: sandra

Jag söker för fullt nu! Jag använder mig av arbetsformedlingen.se. Dom har bra utbud av jobb. Och sidan är lätt. Men jag skulle aldrig ta kontakt med dom personligen. Det är bättre att göra det på egen hand. Jag har nog skickat mitt CV till 20-30 arbetsgivare. Ingen har heller hört av sig. Är det som "alla" säger. Idag söker man inte jobb genom CV och internet. Idag är det kontakter som gäller. Kanske är det så. Jag fick mitt extrajobb på taxi av en vän och det gick hur bra som helst.

2008-10-05 @ 22:53:16
URL: http://sandradavey.blogg.se/
Postat av: Jennifer

Jag vet hur det är! Har varit inskriven i 1,5 år nu och inte fått hjälp en enda gång utav dem. Jag har haft två korta jobb under denna perioden, resten av tiden har jag gått på möten hos AF där jag fått redovisa mina jobb, men sedan händer inget mer. Skickar ut mitt CV dagligen till företag på Platsbanken, men allt man får höra är nej, nej och åter nej. Jag har verkligen hamnat i en återvändningsgräns.

2008-10-09 @ 12:28:54
URL: http://smellymeerkat.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0