Lägenhet

Hon kvinnan hörde av sig igår från den lägenheten som vi gillade så mycket. Hon var ju helt yr! Hon sa att mäklaren hade sagt att den är värd 600 000:-.
 
Då är jag ledsen att din mäklare är hög, för din lägenhet kan omöjligt vara värd 600 000:-. Denna lägenheten är alltså helt orenoverad, ganska liten osv. För ett tag sen tittade vi på en som låg exakt lika centralt fast var helt nyrenoverad som var värderad till 450 000:-. Men det var ändå gulligt att hon försökte, haha.

Men i slutet av samtalet sa hon att mäklaren skulle komma igen i slutet av veckan och göra en ny värdering för den förra hade mäklaren bara gjort snabbt. Jag har aldrig sålt en lägenhet, men så vitt jag vet så är det ganska onödigt att ha 2 värderingar, om man inte gillar att betala mäklare. Synd att hon är så full i skit när hon har en lägenhet som jag vill ha:)

Crille gav sig in i en budgivning igår på en 2:a i centrala Trelleborg så de får vi se hur det gå idag. Jag har inte tittat på den IRL, men jag litar på att han inte köper en kass lägenhet. Även fast jag är lite orolig för att jätte många håller på att sälja i det huset just nu så jag ska nog undersöka hur föreningens ekonomi är.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0